سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودپسندی ضد درستی و آفت خردهاست . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
پایگاه خبری شهر تهران به حزبی وابسته نیست

پایگاه خبری شهر تهران امسال سه ساله شد و وجه تمایز و موفقیتش را در گرو عدم وابستگی به جریان های حزبی کشور می داند.

 

پیداییش و پیشرفت اینترنت در ایجاد شرایط گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی جایگاه برجسته ای پیدا کرده است. ازطرفی می توان اذعان نمود که ترکیب و همگرایی فناوری های نوین ارتباطی و تجدید ساختار و نظام سرمایه داری در دهه های اخیر مرحله تازه ای در جوامع بشری ایجاد کرده است، مرحله ای که به جامعه اطلاعاتی توصیف و تبیین شده است. با چنین وضعیتی می توان این گونه بیان داشت که اینترنت و جامعه اطلاعاتی تاثیر روبه پیشرفتی بر اطلاع رسانی در جامعه مجازی و سایر حوزه های ارتباطی داشته است.

با استفاده از تکنولوژی کامپیوتر به ویژه اینترنت و رسانه‌های گروهی یک تغییر رادیکال روزانه‌ ذهنی و کاری برای ما اتفاق می‌افتد و از طرف دیگر با شرایط جدید، جامعه جدیدی در حال شکل گیری و ظهور است؛ جامعه جدیدی که با تعبیر جامعه اطلاعاتی نیز تعریف می‌شود. برخلاف دوران گذشته که اطلاعات تکنولوژیکی در اختیار متخصصان و صاحب‌نظران فن و صنایع قرار داشت و مشروعیت آن نیز به تایید و تصدیق آنها مرتبط بود اما در جامعه‌ی جدید، اطلاعات تکنولوژیست‌ها و علمای اجتماعی و مردم معمولی نیز مرتبط با تکنولوژی اطلاعاتی قرار گرفته است و بخشی از زندگی روزمره آنان شده است؛ زیرا اطلاعات و اخبار در گروه نیازهای اساسی همه مردم قرار گرفته است و تولیدات آن استفاده همه جانبه دارد. در حالیکه در دوران گذشته استفاده از تکنولوژی مرتبط به اقشار خاصی بود و فراگیری زیادی نیز نداشت. از طرفی اطلاعات که به شکل کالا شده، به مدد تکنولوژی‌های جدید ارتباطی در دسترس هر کس که طالب آن است، قرار می‌گیرد.

از سویی تقویت اطلاع رسانی شهری موجب تداوم حیات فرهنگی کلانشهرها و استقلال ملی می شود که در همین راستا پایگاه خبری برای  پوشش اخبار شهر تهران به عنوان یک کلانشهر که سیاست های کلی کشور در آن پایه ریزی و اجرا می گردد و نبض فرهنگی ایران عزیزمان است، "پایگاه خبری شهر تهران" با نام اولیه "پایگاه خبری، تحلیلی نواندیش بصیر" در پائیز 1391 برنامه ریزی و نسخه آزمایشی آن در 12 دی ماه همان سال راه اندازی شد.

در ابتدا سیاست گردانندگان آن پوشش اخبار شهر تهران با رویکرد اجتماعی و فرهنگی بود که در همان اوایل فعالیت موفق قابل ملاحظه ای را از آن خود کرد.

این پایگاه رسانه ای فعال، وجه تمایز و موفقیتش را در گرو عدم وابستگی به جریان های حزبی کشور می داند چرا که این مهم اعتماد مخاطبان را به دنبال داشته و استقبال روزافزون ایشان به تغییر نام این سایت پس از گذشت دو سال  درسال 1393 به "پایگاه خبری شهر تهران" منجرگردید بطوریکه یکسال بعد نیز حوزه های مناطق، حوادث، انتظامی و اصناف بطور مستقل شروع به فعالیت کرده و اخبار همه طیف ها را بدون سوگیری زیر پوشش خود قرار داده اند و این موفقیت تا جائی ادامه داشت که با گذشت سه سال از تولد آن به مرجعی قابل وثوق برای مخاطبانش بدل گشته و روزانه بیش از 10 هزار بازدیده کننده را در دنیای مجازی به خود اختصاص داده است و این همان هدفی است که رهبر معظم انقلاب برای همه رسانه ها و مطبوعات در نظر گرفته اند .

امید است از این پایگاه خبری، اعتدال و عقلانیت برآمده و رسالت خود را تا به امروز به عنوان یک رسانه مردمی به انجام رسانده باشد.

 

طاهره میرزایی/دبیر حوزه اصناف پایگاه خبری شهر تهران



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]