سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس چیزی از سحر بیاموزد، پایان کارش با پروردگارش است . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
لزوم توجه به فرهنگ کتابخوانی در صنعت سینما

یک پژوهشگر اجتماعی و فرهنگی گفت؛ پیشنهاد می شود پروژه های سینمایی در آثار خود به کتاب و کتابخوانی توجه نموده و سینماگران نیز گیشه «سینما کتاب» راه اندازی نمایند.

مهدی جمشیدی توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در صنعت سینما ضروری دانست و گفت؛ پیشنهاد می شود تهیه کنندگان و کارگردانان پروژه های سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی به این مهم توجه داشته باشند و در لوکیشن ها و لوازم صحنه از کتابخانه و کتاب نیز استفاده نمایند.

جمشیدی سینما را یک رسانه مستقل و تاثیرگذار دانست و افزود؛ جای تاسف دارد که در آثار ساخته شده در سینمای ایران و پروژه های تلویزیونی، سکانس های کتابخوانی و مطالعه کتاب وجود ندارد و فیلمنامه نویسان نیز که خود نویسنده هستند در این امر کوتاهی میکنند و همه نوع لوکیشن مانند کافه، رستوران، پارک در فیلم وجود دارد جز کتابخانه و پلان های کتابخوانی بازیگران.

جمشیدی که در حوزه روابط عمومی و رسانه فعال است گفت؛ مکان سینما یک پاتوق فرهنگی و هنری می باشد که ضرورت دارد سینماگران در کنار بوفه و سایر فعالیت های تجاری، گیشه "سینما کتاب" نیز راه اندازی نمایند.

این نویسنده و پژوهشگر در پایان از مدیران متولی حوزه کتاب درخواست نمود تا آثار سینمایی و تلویزیونی که در آن به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه پرداخته میشود را مورد شناسایی قرار داده و به عنوان پروژه شاخص در حوزه کتاب معرفی نمایند.

 

بازتاب خبری در ؛

باشگاه خبرنگاران جوان

دانستنی آنلاین

شبکه ایرانیان

خبرگزاری برنا

تهران رسانه

خبرگزاری پانا



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]