سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در وصف جمع فرومایگان فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند پیروز گردند ، و چون پراکنده گردند شناخته نشوند [ و گفته‏اند امام فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند زیان رسانند و چون پراکنده شوند سود دهند . [ گفتند زیان فراهم آمد نشان را دانستیم سود پراکنده شدنشان چیست ؟ » فرمود : ] خداوندان پیشه‏ها به سر پیشه‏هاى خود بازگردند و مردم از آنان سود برند : چون بنّا که بر سر ساختن بناى خود رود و بافنده که به کارگاهش و نانوا که به نانوا خانه بازگردد . [نهج البلاغه]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
انتخاب ناشر کتاب سیر تا احمق

جلد اول کتاب «سیر تا احمق» به نویسندگی مهدی جمشیدی توسط نشر فارابی منتشر خواهد شد.

مهدی جمشیدی، نویسنده «سیر تا احمق» از انتشار این کتاب توسط انتشارات فارابی خبر داد و افزود: با پایان یافتن مرحله ویرایش مطالب جلد اول، این اثر به زودی وارد بازار نشر خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به انتشار جلد نخست کتاب گفت؛ در ابتدا قرار بود «سیر تا احمق» در یک جلد منتشر شود اما با توجه به تصمیم من، کتاب مذکور در دو جلد مجزا منتشر می‌شود که جلد اول آن به نوعی مقدمه این اثر محسوب می‌شود.

این پژوهشگر و نویسنده به ویژگی‌های کتاب نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین‌بار است که اثری با موضوع شناخت و نجات احمق منتشر خواهد شد که می‌توان گفت «سیر تا احمق» یک نهج الحماقه یا دایره المعارف احمق شناسی محسوب می‌شود که توسط نویسنده ایرانی تالیف شده است.

جمشیدی در ادامه ضمن انتقاد از بازار نشر در ایران گفت: با وجود نویسندگان توانمند ایرانی، متاسفانه شاهد هستیم که ناشران داخلی روز به روز کتاب‌های ترجمه شده را منتشر می‌کنند و به تعبیری منفعت مالی را در این موضوع می‌بینند و مخاطبان هم مانند خرید کالاهای خارجی، تمایل به خواندن کتاب‌های ترجمه شده دارند.

جمشیدی اشاره‌ای هم به ترجمه کتاب‌های ایرانی کرد و گفت: متولیان فرهنگی و سیاسی کشور در موضوع معرفی نویسندگان ایرانی و آثارشان در سطح جهانی غافل هستند و بیشتر از آنکه شاهد صادرات آثار باشیم، به واردکننده متون خارجی تبدیل شده‌ایم که باید این نوع نگاه و سیاست تغییر کند.

نویسنده کتاب «سیر تا احمق» در پایان گفت: ان‌شاء الله به‌زودی جشن امضاء و رونمایی از جلد اول این اثر توسط انتشارات فارابی با حضور علاقه‌مندان به کتاب در تهران برگزار می‌شود و همچنین درحال رایزنی هستیم که کتاب مذکور به زبان های هندی، روسی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی ترجمه شود.

 

بازتاب خبری در؛

خبرآنلاین

شارا

برنا

ایمنا

شبکه ایرانیان

پانا

لیزنا

تهران رسانه

خبر نیوز

آفتاب ایلام



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]