سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بدون توفیق بهره نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
زمان انتخابات شورایاریها در تهران مشخص شد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری انتخابات شورایاری ها در روز جمعه 24 بهمن ماه سال جاری خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر(ناب)، پرویز سروری با اعلام این خبر گفت: روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، بحث مفصلی درباره شورایاری ها صورت گرفت که یکی از آنها تعیین روز انتخابات بود.

وی ادامه داد: با تصویب این ستاد، قرار شد جمعه 24 بهمن به عنوان روز انتخابات شورایاری ها به فرمانداری و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود و در صورت موافقت این دو نهاد که انشاءالله همین طور می شود،‌ می توانیم انتخابات را در این روز برگزار کنیم.

عضو شورای شهر درباره پیشینه مشکلاتی که بر سر راه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قرار داشت، گفت: شورای شهر مصوبه ای را گذراند و در آن، خود شورای شهر را موظف به برگزاری انتخابات شورایاری ها کرد. این مصوبه به فرمانداری رفت و فرمانداری این مصوبه را به دلایل گوناگونی رد کرد.

سروری در توضیح این دلایل گفت: از جمله گفته می شد انتخابات شورایاری‌ها در میان انتخاباتی که قانون اساسی وزارت کشور را مجاز به برگزاری آنها دانسته، وجود ندارد. همچنین هزینه برگزاری این انتخابات از دلایل مخالفت فرمانداری با مصوبه شورای شهر برشمرده می شد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اضافه کرد: با این همه شورای شهر تهران بر مصوبه خود اصرار کرد؛ بنابراین مصوبه برای تعیین تکلیف به شورای حل اختلاف رفت. همانطور که می دانید، این شورا برای تصمیم گیری درباره اختلافات شورای شهر و فرمانداری همان نقشی را ایفا می کند که مجمع تشخیص مصلحت نظام برای موارد اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی ایفا می کند.

وی در ادامه گفت: استدلال هایی که از سوی شورای شهر درباره ضرورت برگزاری انتخابات شورایاری ها عنوان شد، شورای حل اختلاف را متقاعد کرد تا نظر به اعمال مصوبه شورای شهر بدهد. به همین دلیل برگزاری انتخابات شورایاری ها شکل قانونی به خود گرفت و انشاءالله با هماهنگی هایی که با مجلس صورت گرفته و آمادگی هایی که در شورای شهر ایجاد شده، 24 بهمن انتخابات شورایاری ها را برگزار می کنیم.

سروری درباره احتمال مخالفت مجلس با برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: مجلس شورای اسلامی در شورای حل اختلاف دو نماینده دارد که آنها هم نظر مساعدی نسبت به برگزاری انتخابات شورایاری ها داشتند. بنابراین اکنون این مصوبه مانند مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام لازم الاجراست و مراحل قانونی آن طی شده است.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: همانطور که مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات شورای شهر باید روزی را برای برگزاری انتخابات پیشنهاد کند، شورای شهر نیز باید اعلام می کرد که چه روزی را برای انتخابات شورایاری ها در نظر گرفته است که این تصمیم دیروز در جلسه ستاد شورایاری ها اتخاذ شد.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: فرمانداری هماهنگی های اجرایی برگزاری انتخابات را انجام می دهد و مجلس نظارت بر این انتخابات را بر عهده دارد.

سروری درباره شرایط کاندیداتوری، تعیین صلاحیت و تبلیغات انتخاباتی گفت: در ستاد شورایاری ها آیین نامه ای را برای تعیین شرایط برگزاری انتخابات، شرایط و نحوه احراز صلاحیت و تبلیغات تصویب کرده ایم که بر اساس آن، کاندیداها از یک هفته پیش از برگزاری انتخابات، امکان تبلیغ دارند.

عضو شورای شهر همچنین گفت: قرار شده مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت کاندیداها را بر عهده داشته باشد.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
همایش مسوولین سازمانهای مردم نهاد تهران

همایش مسوولین سازمانهای مردم نهاد شهرستان تهران به مناسبت هفته دولت برگزار گردید.

 

همایش مسوولین سازمانهای مردم نهاد شهرستان تهران به میزبانی فرمانداری تهران و به مناسبت هفته دولت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر در سالن کنفرانس فرمانداری تهران برگزار گردید.

بنابر این گزارش، این همایش با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران آغاز و در ادامه  هریک از نمایندگان دستگاههای دولتی و غیر دولتی مشکلات و چالش های حوزه های اجتماعی و موسسات را بیان نمودند.

در پایان مهدی جمشیدی نماینده جمعیت نو اندیش بصیر پیشنهاد صدور کارت شناسایی برای مسوولین سازمانهای مردم نهاد را ارائه نمود.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
مالکی مدیر جدید روابط عمومی بانک پارسیان شد

طی حکمی از سوی دکتر دیواندری مدیرعامل بانک پارسیان، دکتر"مجتبی مالکی" به عنوان مدیر جدید روابط عمومی این بانک معرفی شد.
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر، دکتر مجتبی مالکی استاد دانشگاه و دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بوده و سوابق و تجربیات علمی و اجرایی ارزنده ای از جمله؛ افتخار حضوردر انستیتو بانکداران خاورمیانه به عنوان مدیرعاملی را داشته و دوره های آموزشی متعدد برای بانک های مختلف کشور برگزار کرده است.

پیش از این علی جهانی مسئولیت روابط عمومی بانک پارسیان را بر عهده داشته است که در مدت فعالیت ایشان اقدامات و فعالیت های موثری انجام شده و افتخارات ارزنده ای برای بانک پارسیان رقم خورده است. 
 
وی به عنوان عضو هیات مدیره صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
 
روابط عمومی پایگاه خبری شهر تهران انتصاب ایشان را به وی و خانواده بزرگ روابط عمومی تبریک گفته و برای ایشان از درگاه خداوند متعال موفقیت و  سربلندی مسئلت می نماید.


نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
سلماز جوان بخت خبر داد

آوای زمین من (کنسرت گروه آوازی تهران) به رهبری میلاد عمرانلـو مورخ 21و22و23 خرداد ماه سال 1393 در سالن رودکی برگزار می شود.

 

در این کنسرت، گروه آوازی تهران با هدف معرفی تعدادی از آثار کرال آهنگسازان معاصر و نیز آثار کرال مناطق مختلف دنیا، قطعاتی از sir john tavener-eric whitacre-trond kverno-thomas caplin-vaclovas augustinas-erlend fagertun و احمد پژمان را به روی صحنه خواهند برد.


در این برنامه آتنا مستعان اشتیاقی به عنوان تکنواز ویولنسل، گروه آوازی تهران و میلاد عمرانلو را همراهی میکند.

لازم به ذکر است علاقه مندان می بایست نسخه چاپی بلیت های خود را هنگام ورود به سالن همراه داشته باشند.

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت

09368594876 و 22204119

پدرام طهماسبیان 09354272120

 

نمایندگان فروش

سی گذر 09368594876

آموزشگاه تنـال 88911124

دلپخش 22204119

دارینوش 22000400

کافه کهن 88592771

پرشیا 83880

پاز 22587846

آموزشگاه نوای امین 88801236و 09383229379

دنیا 22747616

سورنا 44697905



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
وکیل پور رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات شد

با حکم رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی وکیل پور به عنوان رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات منصوب شد.

 

با صدور حکمی از سوی حجت الاسلام شهاب مرادی، مهدی وکیل پور به سمت رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات منصوب شد.

وکیل پور بیش از این مسئولیت های مشاور جوان و عضو گروه مشاوران جوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو کمیته مدیریت شهری و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر حوزه نظارت و بازرسی ستاد راهبری مدیریت محله شهرداری تهران، مسئول پهنه جنوب امورشورایاری های معاونت امور مناطق شهرداری تهران، معاون امور مناطق خانه شهریاران جوان (امور جوانان شهرداری تهران) و مسئول ستاد مشارکت های اجتماعی شهرداری منطقه 17 تهران را به عهده داشته است .

وی  دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و مدیریت صنعتی از دانشگاه امام صادق(ع) است. تهیه و تالیف کتاب های " شورایاری ها، ساز و کاری برای مشارکت شهروندان "- انتشارات آستان قدس رضوی( به نشر ) – سال 1390 و کتاب آموزشی "مدیریت محله "- انتشارات مدبران – سال 1389 از جمله سوابق علمی او به شمار می آید.

مهدی جمشیدی انتصاب وی را تبریک و از درگاه خداوند متعال برایشان آرزوی موفقیت نمود.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
انتخابات شورایاریهای شهر تهران

رئیس ستاد شورایاران محلات تهران با اشاره به اینکه چهارمین دوره انتخابات شورایاران بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد، گفت: شورای شهر تهران 2.5 میلیارد تومان برای فعالیت و 3 میلیارد تومان برای انتخابات شورایاران به تصویب رساند.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مرتضی طلایی در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورایاران گفت: پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم با هماهنگی که با فرمانداری تهران انجام می‌دهیم انتخابات شورایاری‌ها را در اردیبهشت سال جاری برگزار کنیم اما پس از تصویب بودجه سال 93 شورا و شورایاری‌ها،‌ فرمانداری اعتراض کرد و کار به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

 وی ادامه داد: شورای حل اختلاف نیز از وزارت کشور خواست که نسبت به تهیه آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها اقدام شود. به موازات این امر از سال قبل با پیگیری‌هایی که انجام شد و با نظر مساعد وزیر کشور و به نوعی کلیت دولت توافقی ضمنی صورت گرفت برای اینکه شورایاری‌ها بتوانند فعالیت داشته باشند.

رئیس ستاد شورایاران محلات خاطرنشان کرد: در این میان نیز کمیسیون مشترکی در وزارت کشور تشکیل داده شده بود تا آیین ‌نامه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را تدوین کنند تلاقی اعتراض فرمانداری و ارجاع موضوع از کمیسیون حل اختلاف به وزارت کشور و همچنین فعال شدن این وزارتخانه برای تهیه آیین نامه مذکور باعث طولانی شدن زمان کرد بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم انتخابات شورایاران به بعد از ماه رمضان مؤکول شود.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه داخلی شورایاری‌ها تعیین کرده که هر سال باید انتخابات هیئت رئیسه شورایاری محلات برگزار شود اما سال گذشته به دلیل اینکه انتخابات شورای شهر مطرح بود فرصتی برای این امر به وجود نیامد و به نوعی یک رکود در فعالیت شورایاری‌ها ایجاد شد. مجموعه اقدامات را برای تحرک بیشتر شورایاری‌ها تا برگزاری انتخابات پیش‌بینی کردیم که از جمله آنها برگزاری مجدد انتخابات هیئت رئیسه آنهاست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورایاری‌ها را باید مجددا فعال کرد تا هم انتخابات آتی آنها را به خوبی برگزار کنیم و مردم استقبال کنند و هم این ظرفیت را از دست ندهیم و بتوانیم در جهت برنامه‌های سال 93 از توان آنها بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه 3 روز از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورایاران می‌گذرد و خوشبختانه استقبال بی‌نظیری شده است، افزود: آنچه هدفگذاری کرده بودیم تا با برگزاری انتخابات به آن دست پیدا کنیم خوشبختانه در حال تحقق است و شورایاران در فضایی دوستانه و در زمان‌هایی که برایشان تعیین شده در محل انتخابات حاضر می‌شوند.

طلایی درباره بودجه شورایاران نیز گفت: شورای شهر تهران 2.5 میلیارد تومان برای فعالیت و  3 میلیارد تومان برای انتخابات شورایاران به تصویب رساند و خوشبختانه می‌توان گفت ردیف بودجه آنها مستقل شد.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
<      1   2   3      
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]