سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخاوت بى خواستن بخشیدن است ، و آنچه به خواهش بخشند یا از شرم است و یا از بیم سخن زشت شنیدن . [نهج البلاغه]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
نامزدهایی که راه کج برخی نمایندگان را می روند!

مدیر مسوول تهران رسانه گفت: رویه غلط تبلیغات 10 دوره گذشته برخی نمایندگان مجلس و همچنین وعده های آنان به یک الگوی تغییرناپذیر تبدیل شده است.

 

مهدی جمشیدی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اغلب نامزدهای انتخابات همانند عملکرد غلط برخی نمایندگان، به میان مردم در شهر و روستای حوزه انتخابیه خود می روند و با وعده هایی که در حیطه وظایف نمایندگی نیست تلاش می کنند تا آرای مردم را به نفع خود جمع کنند.

 

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر ضمن انتقاد به اظهارنظر نمایندگان مجلس در حوزه اجرا و همچنین دخالت در انتصابات مدیران دولتی در حوزه انتخابیه عنوان کرد : وظیفه ذاتی و اصلی نماینده قانونگذاری و نظارت است که متاسفانه در ادوار گذشته شاهد بودیم که این دو اصل از وظایف نادیده گرفته شده است.

 

وی به جایگاه شورای اسلامی روستا، شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان ها اشاره کرد و افزود: هریک از اعضاء شوراها نیز منتخب مردم هستند و با انتخاب دهیار و شهردار به نوعی به امور اجرایی نظارت دارند که متاسفانه نماینده مجلس و نامزدهای انتخابات مجلس شان عملکردی خود را تا آسفالت مسیر یک روستا تنزل می دهند که این یک آفت محسوب میشود نه مزیت.

 

جمشیدی دلیل این موضوع را تشریح کرد و گفت : یک نماینده مجلس پس از جلب آرای مردم از اولین روز کاری خود به فکر 4 سال دوره بعدی است و بیم آن دارد که اگر در امور اجرایی دخالت نکند و شوراها ورود کنند شاید این جایگاه را در دوره بعدی از دست بدهد و عضو شورای شهر که بین مردم است جای او را بگیرد.

 

جمشیدی با انتقاد به زمان محدود تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس که طبق قانون یک هفته تعیین شده است و تصریح کرد: چطور نامزد یک حوزه انتخابیه در مدت 7 روز می تواند خود را به شهروندان آبادی، روستا، دهستان، شهر، بخش و شهرستان معرفی کند که در یک حوزه انتخابیه بیش از 200 روستا قرار دارد.

 

این فعال اجتماعی و رسانه ای در آخر از مردم درخواست کرد تا به این مهم توجه کنند که وقتی یک نماینده را در حوزه انتخابیه خود انتخاب می کنند، در اصل نماینده پارلمان ملی را انتخاب کرده است و او باید طبق قانون به وظایف ملی خود عمل کند نه منطقه ای.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
رسانه ها صدای کارشناسان باشند نه بلندگوی مسوولین!

یک فعال رسانه ای ضمن انتقاد به انتشار نسخه الکترونیکی روزنامه های چاپی کشور گفت؛ رسانه ها در ایران به بلندگوی مسوولین دولتی تبدیل شده اند.

 

مهدی جمشیدی با ابراز تاسف از سرانه پایین مطالعه روزنامه در ایران گفت؛ تیراژ پایین روزنامه ها یک خطر جدی در حوزه رسانه است که مسوولین امر به این مهم بی توجه هستند.

جمشیدی درخصوص انتشار نسخه الکترونیکی روزنامه های چاپی گفت؛ روزنامه نگاری با خبرنگاری متفاوت است، یک روزنامه نگار گزارش تخصصی تهیه میکند و نظر کارشناسان امر برایش بیشتر اهمیت دارد تا گزارش های مدیران دولتی.

این فعال رسانه ای معتقد است که روزنامه یک منبع دست اول است که مردم و مسوولین باید برای دستیابی به گزارشات و مقالات تخصصی روزنامه نگار و اساتید دانشگاه، به ناچار باید نسخه چاپی آن را تهیه کنند تا هم از این صنف رسانه ای حمایت شود و هم سرانه فرهنگ مطالعه جراید مکتوب در کشور بالا رود.

جمشیدی ضمن هشدار به اصحاب رسانه و مطبوعات در خصوص انتشار فایل اخبار و گزارشات پیش از چاپ روزنامه در فضای الکترونیکی گفت؛ مسوولین معاونت مطبوعاتی در خصوص نسخه برخط روزنامه های چاپی تجدید نظر کنند تا همانند گذشته هم تیراژ روزنامه ها قابل قبول باشد، هم مخاطبان برای پیگیری و مطالعه گزارشات دست اول مجبور باشند روزنامه بخرند.

وی همچنین ضمن انتقاد از رسانه ها گفت؛ اینکه یک رسانه تلاش کند تا تریبون مسوولین دولتی باشد هنر نیست و جای خالی صدای مردم و نظر کارشناسان در رسانه خالیست.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
کم توجهی به امور فرهنگی در شهرهای استان تهران

 مدیر مسوول تهران رسانه گفت؛ درحالی که در شهرداری تهران، بودجه قابل توجه ای به امور فرهنگی اختصاص می یابد، اما شهرداری های شهرستان های استان تهران به این مهم بی توجه هستند.

مهدی جمشیدی گفت؛ در استان تهران 43 شهرداری فعالیت می کنند که بیشتر توجه شهرداران استان به جز شهرداری تهران، به امور شهرسازی و عمرانی است.

جمشیدی در خصوص جایگاه امور فرهنگی در چارت شهرداری ها گفت؛ با وجود سازمان ها و دستگاههای متولی امور فرهنگی و همچنین نیروی انسانی در شهرداری تهران و توجه ویژه شورای شهر تهران به امور اجتماعی و فرهنگ، اما این مهم در شهرداری های سایر شهرهای استان تهران یک حلقه مفقوده است تا جایی که فقط 2نفر یا حتی 1 نفر در مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری های شهرهای استان تهران فعالیت دارند و در چارت سازمانی تعریف شده اند.

این فعال اجتماعی با اشاره به مهاجرت شهروندان پایتخت به شهرهای تابعه استان تهران در سال های گذشته به دلیل افزایش قیمت مسکن افزود؛ کمبود برنامه های اجتماعی و همچنین مراکز فرهنگی هنری در شهرهای این استان باعث شده است که نارضایتی در بین این شهروندان مشهود گردد.

جمشیدی به عنوان فعال رسانه ای اشاره ای به دستگاههای متولی امور فرهنگی کرد و گفت؛ شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، امور مساجد، دفتر امام جمعه، هیات های مذهبی، اوقاف و دیگر متولیان می بایست با همفکری و هم افزایی یکدیگر، خدمات قابل توجهی در زمینه امور فرهنگی در شهرهای استان تهران به شهروندان ارایه دهند.

مدیر مسوول تهران رسانه در پایان ضمن یادآوری به متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در استانداری تهران گفت؛ همان گونه که به امور عمرانی در سطح این استان توجه می گردد، ضرورت دارد با همکاری مجمع نمایندگان استان تهران و شورای اسلامی استان تهران، جلسات کارشناسی و تخصصی در زمینه امور فرهنگی تشکیل گردد تا شهروندان شاهد اجرای برنامه های متنوع و تاثیرگذار در شهرهای خود باشند و انتظار می رود که شهرداران هم به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
طرح جدید تقسیم بندی جغرافیایی استان تهران

جمشیدی اظهار نمود؛

طرح جدید تقسیم بندی جغرافیایی استان تهران

استان تهران با جمعیت بیش از 13 میلیون نفر قابلیت تقسیم به 4 استان مستقل را دارد.

 

استان تهران پرجمعیت ترین استان ایران در بین 31 استان کشور است.
این استان بر اساس سرشماری سال 95، بیش از 13 میلیون نفر جمعیت ساکن دارد.
استان تهران دارای 16 شهرستان و 43 شهر بر اساس تقسیمات جغرافیایی و 45 شهر بر اساس تقسیمات سیاسی است که شهر تجریش و شهر ری در محدوده شهری 1 و 20 شهر تهران قرار دارد.
بر همین اساس، استان تهران قابلیت تقسیم به 4 استان مستقل را دارد.
زمزمه هایی در سال های قبل و روزهای گذشته به گوش رسید که این استان به استان های غربی، شرقی و جنوبی تهران تقسیم شود که نام گذاری همانند جهت های جغرافیایی مانند استان خراسان یک امر غیرتخصصی و کارشناسانه خواهد بود.
وی گفت؛ بر اساس سرشماری جمعیت در سال 95، استان تهران با 13 میلیون نفر بیشترین و استان سمنان با 700 هزار نفر و ایلام با 600 هزار نفر کم ترین جمعیت در کشور را دارند.
به همین منظور، پیشنهاد اصولی که میتوان مورد بحث و نقد کارشناسان جغرافیا و مدیریت شهری قرار گیرد تا در دستور کار متولیان به صورت کارشناسی باشد به این ترتیب خواهد بود.
استان تهران شامل؛ شهرستان های تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر که در این تقسیم بندی جمعیت استان حدود 10 میلیون نفر خواهد بود.
استان شهریار شامل؛ شهرستان های شهریار، رباط کریم، بهارستان، ملارد و قدس که جمعیت این استان حدود 2 میلیون نفر خواهد بود.
استان ورامین شامل؛ شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت که جمعیت این استان حدود 1 میلیون نفر خواهد بود.
و استان دماوند شامل؛ شهرستان های دماوند، پردیس و فیروزکوه که جمعیت این استان حدود 400 هزار نفر خواهد بود.
در طرح تقسیم استان تهران به 4 استان مستقل، جمعیت استان شهریار برابر با استان گیلان خواهد بود و جمعیت استان ورامین نیز با استان زنجان برابر خواهد شد.
همچنین استان دماوند کم جمعیت ترین استان کشور خواهد شد که میتوان با ساخت مسکن ملی در شهرستان های تابعه استان دماوند به ویژه شهر جدید پردیس، جمعیت پذیری این استان را منطقی نمود.

مهدی جمشیدی | فعال اجتماعی



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
60 میلیون نفر عضو کمیته امداد!

60 میلیون نفر عضو کمیته امداد! بسته معیشتی به 5 میلیون خانوار داده شود!


درحالی که 40 سال است میگوییم دشمنان نظام، به دنبال دستیابی به ثروت بی پایان کشورمان هستند، جای تاسف است که اعلام کنیم مبلغ بسته معیشتی به حساب 17 میلیون خانوار(60 میلیون نفر) نیازمند واریز شده است.

اگر کشور ثروتمندی هستیم؛ طبق نرم، 5 میلیون خانوار نیازمند باید باشد نه 17 میلیون!

اگر ثروتمند نیستیم؛ پس نه باید بسته معیشتی پرداخت شود و نه باید از دست درازی بیگانگان به ثروت کشورمان ترس داشته باشیم!

و اما بعد؛

ثروت کشور را عادلانه توزیع کنید؛ که نه نیازی به گداپروری با (یارانه، بسته معیشتی و سبد کالا) باشد، نه نیازی به گزارشات تاسف بار سالیانه روسای کمیته امداد و نه نیازی به دستگیری اختلاس کنندگان میلیاردی...!


مهدی جمشیدی | فعال اجتماعی و رسانه ای



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
حیات شبانه در تهران یا حیاط دستفروشان در معابر!

موضوعی که متولیان مدیریت شهری و اعضاء شورای شهر تهران به دنبال احیای آن در تهران هستند، حیاط دستفروشان و بساط گستران در معابر است نه حیات شبانه در تهران!

حیات شبانه در تهران یا حیاط دستفروشان در معابر!
اعضای شورای شهر تهران می گویند احیای زیست شبانه در تهران یک ضرورت است برای شهروندان پایتخت، پلیس تهران می گوید که کلیات و الزامات طرح می بایست تدوین و سپس اظهار نظر نمود.

اما آنچه که این روزها ما شاهد اجرای آن در برخی مناطق و معابر تهران هستیم، بیشتر به دستفروشی و بساط گستری فروشندگان موادغذایی با بدترین شرایط آلودگی و بهداشتی شبیه است تا حیات شبانه!

حیات شبانه یعنی فعالیت صنوف و مراکز تفریحی و گردشگری یا اماکن خدمات رسان، نه دستفروشی طایفه ای و فروش چای و سوسیس، کالباس!

طرح حیات شبانه در تهران پیوست اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی نیاز دارد نه اظهار نظرهای فردی و سلیقه ای!

مهدی جمشیدی |  فعال اجتماعی و رسانه ای



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
وقتی مظلومیت مرگ یک زن، زیر لگام ارزش خبری شهرت له می شود!

وقتی مظلومیت مرگ یک زن، زیر لگام ارزش خبری شهرت له می شود!


مرگ ناگهانی بانوی بی گناه به وسیله شلیک گلوله توسط همسر، ضایعه ای دردناک است.

در لجن پراکنی رسانه ای، جای پیام تسلیت به خانواده داغدار خالیست!!!

وقتی مظلومیت مرگ یک زن، زیر لگام ارزش خبری شهرت له می شود!

و او دیگر در بین ما نیست تا از خودش دفاع کند!

تسلیت به فرزند و بازماندگان خانم میترا استاد | روحش شاد

 

"مهدی جمشیدی | فعال اجتماعی و رسانه ای"




نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی

نگاه غیر تخصصی و سلیقه ای مدیران اتاق اصناف تهران به جایگاه روابط عمومی و بی توجهی به آن، باعث شده است که جایگاه اتحادیه های صنفی در میان اعضاء، اصحاب رسانه و دولتمردان تضعیف شود.

وقتی به پورتال اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران مراجعه می کنیم، با نام پایگاه خبری مواجه می شوید که مصاحبه های روسای اتحادیه های صنفی را منتشر کرده است.

اتاق اصناف ایران به خصوص اتاق اصناف تهران سالهاست که نه تنها کم توجهی، بلکه کاملا جایگاه تخصصی روابط عمومی را به فراموشی سپرده است و معاونتی تحت عنوان معاونت فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات را برای تشکیلات سازمانی خود تعریف کرده است.
در 1 دهه اخیر، مدیران و روسای اتاق اصناف خود را درگیر امور صنفی و ارتباط با دولتمردان کرده اند و از نقش و جایگاه روابط عمومی غافل شده اند.
در گذشته و قبل از تشکیل اتاق اصناف، زمانی که مجمع امور صنفی در دوبخش تولیدی و توزیعی فعالیت داشتند، واحدی به نام روابط عمومی به طور اسمی و به نوعی سوری فعالیت می کرد که مسئولیت آن به عهده یکی از روسای سابق و بازنشسته بود که نه تنها با ادبیات ابتدایی روابط عمومی آشنایی نداشت، بلکه آئین نامه تعریف شده ای هم برای اجرای امور در اختیار نبود، و وظیفه آن فقط پر کردن نام جایگاه و اشغال نمودن یک میز در اتاقی مشترک بود. 
پس از تشکیل اتاق اصناف، واحد روابط عمومی در تشکیلات تعریف و مدیران وقت غافل از تعریف جایگاه تخصصی در اتحادیه های صنفی، بودجه و امکانات خود را صرف بروزرسانی سایت، چاپ مجله و گرفتن عکس نمودند که همین موضوع سالهاست جایگاه بزرگترین تشکل غیردولتی را که بیش از 130 اتحادیه صنفی در آن فعالیت می کنند و خدمات آنها به بیش از 200 هزار واحد صنفی در تهران صورت می گیرد را مورد کم لطفی قرار داده است به طوری که شاهد هستیم روسای اتحادیه ها با عناوین مختلفی از جمله رئیس اتحادیه تهران، استان تهران و یا اتحادیه کشوری با رسانه ها مصاحبه دارند و هنوز تفکیک فعالیت اتاق در سطح شهر، شهرستان، استان و کشور نامشخص است.
اینک و با گذشت یک دهه از فعالیت تخصصی اتاق اصناف تهران، باز هم جایگاه روابط عمومی به فراموشی سپرده شده است و نگاه غیر تخصصی به این جایگاه، امور روابط عمومی را در بروزرسانی سایت و گرفتن عکس یادگاری محصور کرده است.
انتظار می رود که نگاه روسای اتاق اصناف تهران و ایران به جایگاه رفیع و عظیم روابط عمومی چه در سازمان متبوع و چه در بدنه اتحادیه های صنفی خود تغییر نماید و با استفاده از کارشناسان مجرب بتوانند به طور علمی و تخصصی جایگاه اتاق اصناف را در جامعه و در بین اعضاء، رسانه و دولتمردان به درجه رفیع خود برسانند.

مهدی جمشیدی | فعال اجتماعی و رسانه ای



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
نظام آموزشی ایران و سبک زندگی در گام دوم انقلاب

نظام آموزشی ایران و سبک زندگی در گام دوم انقلاب


پیشنهاد میشود در گام دوم انقلاب، نظام آموزشی کشور و سبک زندگی تغییر کند؛

6 تا 9 سالگی؛ دوره آموزش پسرانه و دخترانه مختلط یا دو شیفته

9 تا 12 سالگی؛ دوره پرورش پسرانه و دخترانه جداگانه

12 تا 14 سالگی؛ دوره های فنی، هنری، ورزشی (براساس استعداد و علاقه مندی)

14 تا 18 سالگی؛ دوره کاردانی و کارشناسی بدون کنکور

18 تا 20 سالگی؛ دوره خدمت سربازی پسران 

18 تا 20 سالگی؛ دوره مهارتهای زندگی دختران

20 تا 50 سالگی؛ اشتغال، ازدواج، تحصیلات تکمیلی با آزمون

50 سالگی؛ بازنشستگی، تفریح، فعالیت های اجتماعی


نظرات و پیشنهادات خود را ارسال نمایید.


"مهدی جمشیدی | فعال اجتماعی و رسانه ای"



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
پناه میبرم به خدا از شر حماقت!

پناه میبرم به خدا از شر حماقت!


بچه که بودم، اعتقادم این بود که باید پناه ببرم به خدا از شر شیطان!

در دوران جوانی بر این عقیده بودم که باید پناه برد به خدا از شر جهل و نادانی!

اکنون در سن پختگی؛ به یقین رسیده ام که باید پناه ببرم به خدا از شر حماقت و دوری کنم از انسان احمق!!!

انسان جاهل را سرزنشی نیست و احمق را مداوایی.


"مهدی جمشیدی | فعال اجتماعی و رسانه ای"



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
<      1   2   3   4   5   >>   >
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]