سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال می فرماید : « ... همچنان بنده ام با کارهای مستحب به من نزدیک می شود، تا آنجا که دوستشمی دارم . در نتیجه، گوش شنوایش، چشم بینایش، زبان گویایشو قلب دریابنده اش می شوم . اگر مرا بخواند، پاسخش دهم و اگراز من درخواست کند، به او ببخشم» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
سال نو مبارک

یا مقلب القلوب و الابصار        یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال      حول حالنا الی احسن الحال

 

دوستان و همکاران عزیز

با سلام و احترام

یادمان باشد که زیباییهای کوچک را دوست بداریم،  حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند. 

یادمان باشد که دیگران را دوست بداریم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهیم باشند. 

یادمان باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگریم؛ 

که ما اگر خود با خویشتن آشتی نکنیم، هیچ احدی نمی تواند ما را با خود آشتی دهد. 

یادمان باشد که خودمان با خودمون مهربان باشیم؛

چرا که شخصی که با خود مهربان نیست، نمی تواند با دیگران مهربان باشد.

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که خود نشانه ای از قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد ، به شما دوست بزرگوار تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما مسئلت می نمایم .

                                                                                                                                                                   ارادتمند

                                                                                                        مهدی جمشیدی


 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
جایگاه روابط عمومی در سینمای ایران

روابط عمومی چیست؟ 

روابط عمومی جایگاهی است که می بایست اقدامات آگاهانه، برنامه ریزی شده و سنجیده را جهت کسب تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطب برقرار نماید.

رسانه چیست؟

رسانه یک پل ارتباطی عینی و عملی است که نقش به سزایی در برقراری ارتباط میان جامعه و مسوولین و بلعکس ایفا می نماید و به نوعی تأمین کننده نیازهای جامعه از طریق ساختارهای خود می باشد.

اما آنچه مورد بحث در این یادداشت است، نقش و جایگاه روابط عمومی در رسانه های دیداری کشورمان به خصوص سینمای ایران می باشد.

وقتی به فرایند تولید یک اثر در سینما توجه می کنیم، متوجه ضعف و عدم توجه به جایگاه روابط عمومی خواهیم شد، به نوعی که روابط عمومی را فقط با درج عنوان و مسوول آن در عوامل یک فیلم خواهیم دید.

اغلب فیلم های ساخته شده در کشورمان بر اساس نوع نگاه نویسنده، کارگردان و یا تهیه کننده ساخته می شود و محتوای داستان یک فیلمنامه به نگرش فکری نویسنده آن بستگی دارد نه نیاز روز جامعه، که در همین راستا روابط عمومی می تواند با توجه به نیاز جامعه، کمبودها و کاستی های فرهنگی و اجتماعی جامعه، نوع نیاز روز آحاد مردم و حتی با توجه به سطح اقتصاد خانواده در جهت تولید یک فیلم فاخر و پر مخاطب نقش به سزایی را ایفا نماید.

برای ساخت یک فیلم سینمایی، تهیه کننده باید مراحل تهیه فیلمنامه، انتخاب سرمایه گذار، دریافت مجوز ساخت، انتخاب کارگردان و سایر عوامل را طی نماید تا یک فیلم مطلوب و مخاطب پسند اکران شود و همچنین برقرای ارتباط با رسانه های نوشتاری، شنیداری و دیداری هم در اولویت کار قرار دارد تا تمامی مراحل تولید یک فیلم به مخاطبان گزارش گردد که نبود مدیر روابط عمومی در کنار تیم تولید باعث می شود تا نتوان به طور شایسته ای مردم را با سینما دوست نمود یا به سینما نزدیک کرد.

به همین منظور فعالان عرصه هنر و سینمای ایران می بایست نگاه جامع تر و تخصصی تری به نقش و جایگاه روابط عمومی در سینمای ایران داشته باشند که این مهم در ابتدا با تشکیل "انجمن مدیران روابط عمومی سینمای ایران" به عنوان یک صنف تأثیر گذار محقق خواهد شد.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
ماه پر خیر و برکت

11 ماه تلاش می کنیم و آلودگی های دنیا ما را جذب خود می کند و جهل و نادانی باعث می گردد که در این دنیای پست و فانی دچار لغزش گردیم ، اما رحمت خدا و درب های بخشش و مغفرت در ماه مبارک رمضان بر روی مسلمین باز می گردد و انسان مومن و حقیقت جو و آگاه در این ماه تلاش می کند تا چشم خود را از ناپاکی ها محفوظ بدارد ، گوش خود را بر شنیدن لغویات ببندد و زبان خود را به غیبت و تهمت آلوده نکند و اعضاء و جوارح خود را در راه خدمت به خلق بکار گیرد و اگر توانائی جسمی اجازه دهد ،آداب روزه را به جای آورد و سحرگاه به دعا و نیایش بپردازد و تا زمان افطار خود را در برابر دستور خدا تسلیم نماید و اگر غنی باشد ، دست مستمندان را بگیرد و انفاق کند .

در این ماه کسانی که به ترجمه آیه(( همانا خداوند با نیکوکاران است)) توجه دارند، سعی می کنند با گشاده دستی و گشاده روئی به هم نوع خود احسان کنند و نیکوکار باشند.در این ماه عزیز و پر خیر و برکت ،زمان قدر شناسی برای انسان مهیاست،وقتی که آن را شبهای قدر نامیده اند و انسان با خود شناسی و قدر شناسی ، از خداوند طلب مغفرت و بخشش کرده و از او می خواهد که گناهان و اشتباهات گذشته را ببخشد .
ماه رمضان، ماه میهمانی خداست، فرصت های فراوانی برای آمرزیده شدن است، هر کار نیکی که انجام می گردد، پاداشی مضاعف برایش ثبت می گردد و باید طوری اعمال این ماه را به جای آوریم که در آینده حسرت روزهای از دست رفته را نخوریم ؛ شاید که دیگر فرصتی برایمان فراهم نگردد.
اما پایان این ماه ، روز عید فطر است،عیدی که رحمت خدا در آن روز اکمل است و عید مسلمین نام گرفته است . در قنوت نماز عید فطر، از خدا می خواهیم ، بهترین ها و شایسته ترین ها را برایمان مقدر و ما را از بدی ها محفوظ بدارد.

خداوندا؛ ای خدای بخشش و مهربانی ، به بزرگیت سوگند، ما را از آن دسته کسانی قرار مده، که در این ماه جز گرسنگی و تشنگی بهره ای نخواهند برد !



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
مناظره های 88 را بازخوانی کنیم

آیا مشکل مردم ائتلاف است؟!

کم کم به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری نزدیک می شویم،انتخاباتی که سرنوشت 4 سال پر تلاطم را رقم خواهد زد.در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری شاهد برنامه ریزی صحیح و مناسبی از سوی رسانه ملی جهت مناظره کاندیداها بودیم،برنامه ای که مورد استقبال اکثر مخاطبان قرار گرفت،اما در مناظره های صورت گرفته شاهد بداخلاقی هایی هم از طرف برخی کاندیداها بودیم که کام ملت را تلخ نمود،تعدادی از کاندیداها در پی افشاء یکدیگر برآمدند و کاندیدائی هم برنامه های اقتصادی و اجتماعی خود را ارائه نمود ،که سرانجام،نامزد مورد علاقه مردم با رأی مستقیم به عنوان رییس جمهور به مدت 4 سال انتخاب شد.

اما آنچه در این دوره از انتخابات شاهد هستیم،آرایش سیاسی برخی از کاندیداها تحت عنوان ائتلاف است،از چند ماه قبل که کاندیداهای احتمالی خود را معرفی نموده اند،شاهد هستیم که بحث ائتلاف های مختلف بیشتر به گوش می رسد ، به طوری که در بیشتر گفتگوهای خبری شاهد هستیم که عده ای از دیگر کاندیداهای مستقل دعوت می کنند تا به ائتلاف های مشخص بپیوندند و عده ای هم حضور خود را منوط به دقیقه های 90 گذاشتند ،گویی که  مردم ما هیچ مشکل اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و ...... نداشته و منتظر هستند که چه کسی از ائتلاف به آنها معرفی می گردد،ولی کاندیداهای دیگری هم هستند که از دوره های قبل ، برنامه های کلان و خرد خود را در همه زمینه ها به خصوص اقتصادی با پشتوانه فکری و تحقیقاتی خود ارائه می نمایند که شاهد هستیم که توجه خاصی به کاندیداهای برنامه محور نمی شود و متأسفانه بیشتر توجه به هیاهو و شور انتخاباتی می باشد .

و اما انتخابات پیش رو در حوزه ریاست جمهوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است،شاید به جرأت بتوان گفت که حتی از 10 دوره قبل هم مهم تر و حساس تر است، که گواه آن را می توان نام گذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد.حماسه سیاسی بدان معناست که ما سعی کنیم با شعور و درک خود در انتخاب فرد اصلح ،سرنوشت آینده کشور را به دست خود ،آنگونه که می خواهیم رقم بزنیم.

و اما چگونه؟؟؟

امید است در این دوره توجه ویژه ای به کاندیداهای برنامه محور و اخلاق مدار و مسلط به حوزه اقتصاد و سیاست داخلی و بین الملل داشته باشیم و تمامی گفتار و کردار هریک از کاندیداها را مورد نقد و بررسی قرار داده و خود را درگیر منازعات سیاسی نکنیم، تا شاید با انتخاب  فرد اصلح تر ،این بار افراد  مستقلی را انتخاب کنیم که اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار داده اند، تا انشاءالله همانند 8 سال دفاع در مقابل تجاوز گران نظامی،بتوانیم با همدلی و یکرنگی در مقابل تجاوزگران اقتصادی و فرهنگی پیروز میدان گردیم و به افق چشم انداز 20 ساله نظام هرچه با شکوه تر نزدیک تر شده و در شادی همه آحاد مردم، به خصوص مقام معظم رهبری سهم به سزایی ایفا نماییم.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
روز نشاط و شادابی طبیعت

سیزدهم فروردین "روز نشاط و شادابی طبیعت است".
در این روز که پایان تعطیلات نوروز به شمار می آید ، ما ایرانیان به رسم فرهنگ و سنت به آسمان نگاه می کنیم  تا آفاق زندگیمان درخشان گردد و سبزه هایی را که پیش از عید سبز کرده بودیم به آب می اندازیم تا سرسبزی زندگیمان همانند آب همیشه در جریان باشد و در کنار سبزه های خود بطری های نوشابه و زباله های تولیدی خودمان را هم به آب انداخته،تا شاید بتوانیم در آلودگی آب و طبیعت هم خود را سهیم نماییم.

در روز سیزده نوروز به دامان طبیعت پناه می بریم و با دویدن بر روی سبزه زار ها و چیدن گل های زیبای طبیعت و سوزاندن تکه چوب ها بر روی چمن ها و ریختن زباله های خود در اطرافمان و ..... ، علاقه خود را به طبیعت ابراز می کنیم .

نگذاریم روز سیزدهم نوروز "روز زشتی طبیعت" باشد . داشتن طبیعت و فضای سبز بانشاط و پویا حق مسلم ماست، پس بیاییم امسال در این روز خدا ، از تخریب گسترده طبیعت خودداری کنیم.

امیدوارم همه ما با فرهنگ اسلامی و ایرانی خود در این روز بتوانیم سهم به سزایی در حفظ و نگهداری طبیعت الهی ایفا نماییم.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
تهران نیازمند نشاط و آرامش

نشاط و آرامش از نیاز های ضروری یک جامعه به شمار می آیند . درجامعه ای که نشاط و آرامش وجود داشته باشد  و همه افراد آن جامعه بتوانند در پرتو آن زندگی سالم و پویائی را سپری نمایند، به طور یقین آن جامعه با پیشرفت و تعالی روح و جسم مواجه خواهد شد.دریک کلام می توان گفت که آرامش روح و جسم، تضمین کننده نشاط اجتماعی است.

آرامش خاطر، احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی، شادابی و نشاط روح و جسم از عواملی هستند که در پویائی اجتماعی نقش مهمی را بر عهده دارند. افراد در همه گروهای سنی و از هر قشر و فرهنگی  نیازمند نشاط و آرامش هستند و به طور حتم می توان اذهان داشت که خانواده ای که در سایه این دو اصل زندگی کنند می توانند در شکل دهی جامعه ای با نشاط سهیم باشند.

اعتقادات اصیل مذهبی  و باورهای درست دینی در نشاط و آرامش  افراد نقش به سزایی ایفا می کنند و جامعه ای که بتواند آموزش های فرهنگی و اجتماعی را با بهره گیری از آموزه های  مذهبی ترویج  نماید، به طور حتم در شکل دهی  و ساختن شهری با نشاط موفق خواهد بود.

به گفته روانشناسان، افسردگی و اضطراب بزرگترین اختلالات  روانی می باشند که می توانند نشانه عدم نشاط و آرامش  باشند.

اما آنچه در اینجا مورد بحث است، فراهم نمودن نشاط و بستر های آرامش برای مردم کشور به خصوص ساکنین  شهر تهران می باشد.در سالهای اخیر اقدمات خوبی در زمینه های عمرانی و خدمات شهری در پایتخت صورت گرفته است که همه آنها قابل تحسین است ، اما آنچه که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به نوعی شهر تهران به آن نیاز دارد تا بتواند آرامش نسبی برای ساکنین خود فراهم نماید ، همان ایجاد و گسترش برنامه های اجتماعی فرهنگی، برگرفته از آموزه ها و باورهای دینی و فرهنگی ما می باشد که به طور حتم مردم ما بیشتر به داشتن روحیه خودباوری و با نشاط نیاز دارند تا داشتن محیط با نشاط !!

اگر بخواهیم به یک نمونه از آن محیط ها در شهر تهران اشاره کنیم ، می توان برج آزادی را مثال زد که سالهاست دست خوش تغییرات سلیقه ای مسوولین می باشد ، مکانی که در سالهای نه چندان دور برنامه های متنوع فرهنگی در آن برگزار می گردید ، اما امروزه حتی ساکنینی که در حوالی آن زندگی می کنند از برنامه های برج آزادی که روزی در آن دور هم جمع می شدند و ساعاتی را در کنار خانواده و هم وطن خود با نشاط و آرامش سپری می کردند با خبر نیستند!

و اما چگونه می توان به تهران روح نشاط و آرامش دمید ، موضوعی است که انشاء الله در آینده به آن پرداخته می شود.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
حماسه سیاسی در پرتو نشاط و آرامش

از زحمات مسوولان قدردانی شود!

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت        که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت


سال 91 پایان یافت،فعالیت 6 ساله شوراهای اسلامی در سال جدید تمام می شود،4 سال از دوره دهم ریاست جمهوری می گذرد!

ما ایرانیان وقتی دین خود را اسلام معرفی می کنیم و مذهب خود را شیعه می دانیم و در پرتو اسلام و رهنمودهای ولایت فقیه زندگی می کنیم ، باید سنت ها و فرهنگ اسلامی ،ایرانی را رعایت کرده و به دستورات اسلام عمل نماییم.

همه باید بد رفتاری های سیاسی را در سال جدید کنار گذاشته و هریک به سهم خود از خدمات و زحمات دولتمردان قدردانی نماییم.

چرا وقتی می خواهیم وظایف خود را گزارش دهیم ،خدمات قبل از خود را کم رنگ جلوه می دهیم ،گوئی کاری در گذشته صورت نگرفته است،در بعضی اوقات هم حتی دلسوزان و مسوولین قبل از خود را به طور غیر مستقیم خطا کار معرفی می کنیم.

سال جدید فرا رسیده است و حماسه سیاسی بزرگی برای ما رقم خواهد خورد ، در این سال می بایست خصلت های ناپسند در عرصه سیاست کنار گذاشته شود و همه دلسوزان نظام و عاشقان به ولایت و مردم به نوعی باید با اخلاق اسلامی و به صورت آشکار از زحمات و خدمات دولتمردان و مسوولین در پایان دوره فعالیتشان قدردانی نمائیم و در عمل ثابت کنیم که آمده ایم تا سیاست را اسلامی کنیم نه دین را سیاسی ، تا انشاء الله شاهد حماسه ی عظیم سیاسی در پرتو نشاط و آرامش در سال جدید باشیم.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
شیوه نوین و کارآمد معرفی کاندیدای شورای شهر به مردم

پیشنهادی در خصوص شیوه نوین و کارآمد معرفی کاندیدای شورای شهر به مردم

در شهرهای کشور به خصوص کلان شهر ها و به ویژه شهر تهران،استقبال رو به رشدی جهت کاندیدا شدن افراد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا متصور می باشد،به همین منظور معرفی افراد و سابقه فعالیت آنها به مردم کاری بس دشوار است.
در انتخابات مجلس نهم در تهران شاهد حضور بیش از پانصد نفر در عرصه رقابت بودیم و انتخاب سی نفر از بین کاندیده ها کاری بس دشوار بود،چه بسا رقابت های جناحی و گروهی باعث می گردد که افراد مستقل با قابلیت و انگیزه خدمت رسانی به مردم نتوانند در میان گروههای سیاسی خود را به نوعی به مردم معرفی نمایند.
انتخابات شورای شهر 92 تهران که بیشتر تحلیل گران از استقبال بی نظیر مردم جهت کاندیدا شدن از آن حرف می زنند این شائبه را به وجود می آورد که انتخاب محدودی جهت تصدی کرسی شورای شهر از بین انبوهی از ثبت نام کنندگان کار مشکل و غیر معقولی می باشد و همچنین معرفی افراد در قالب ثبت مشخصات آنها در پای صندوق های رأی میسر نخواهد بود،لذا با توجه به تجربه حضور اینجانب در عرصه های اجتماعی و با توجه به نگاه مردم به انتخابات آتی شورای شهر به ویژه در شهر تهران،با بررسی های صورت گرفته و استفاده از نظرات و نگاه مردم،پیشنهاد تجمیع تبلیغات ثبت نام کنندگان را در شهر تهران در دفترچه ای که مشخصات و سوابق کاندیده ها در آن درج گردیده است را اعلام داشته و این دفترچه می تواند همانند دفترچه های ثبت نام کنکور در اختیار مردم قرار گرفته و همه اقشار و علاقه مندان به شرکت در انتخابات با تهیه این دفترچه با علم و اگاهی و بررسی و تحقیق از عملکرد افراد با اندیشه ای همراه با بصیرت در پای صندوق های رأی حاضر شده و نامزدهای مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.
از دیگر ویژگی های این شیوه نوین می توان به بحث و گفتگو در خانواده ها و گروههای مردمی بر سر انتخاب افراد مورد توافق مرجع آن گروه اشاره نمود که امید است مسوولین امر با بررسی این شیوه پیشنهادی ،گامی موثر و کارآمد را در عرصه انتخابات برداشته و باعث سهولت در معرفی و انتخاب افراد گردد
.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
فرهنگ محله نشینی

فرهنگ واژه ای است که توجه ساکنین هر محله به آن جزء ضروری ترین نیازها بوده و عدم توجه به این بخش مهم در زندگی محلی، به وجود آورنده برخی از مشکلات اجتماعی و معضلات شهری در این محدوده است.رسیدن به یک فرهنگ واحد در حالی است که هر خانواده ساکن درهر محله، فرهنگ خاص خودش را دارد و همسو وهمراه کردن همه فرهنگ ها با یکدیگر در عرصه عمل، کاری بس دشوار به حساب می آید.با این حال وارد شدن و زندگی کردن در محله دو اصل بدیهی است : با توجه به محدودیت های زندگی محله نشینی، نخست باید رعایت حقوق دیگران مهم شمرده شود و دیگر آن که در انتظار رعایت حقوق و قوانین از جانب دیگران نباشید.به عقیده اینجانب، مشکلات محله نشینی و اختلاف میان همسایگان در نتیجه نادیده گرفتن این دو نکته اساسی است که بوجود می آید، به گونه ای که توافق نداشتن اهالی در نحوه استفاده از مشاع ها، وجود سلیقه های گوناگون، فرهنگ ها و اختلاف محسوس اجتماعی میان ساکنان، نبودن ضوابط و مقررات ، کم توجهی ساکنان به حقوق همسایگان و الزام نداشتن آنها به جبران خسارت های احتمالی تنها بخشی از این مشکلات بوده و یا باعث ایجاد مشکلات است. فرهنگ محله نشینی به معنای توجه به آداب، قواعد و الزام های زندگی در محیط جمعی بوده و دوری از آن باعث بالا رفتن مشکلات اجتماعی می شود.از جمله مشکلات اجتماعی مشکلاتی است که خود را در اعتراض ها و شکایت های گوناگون در کلانتری ها و دادسرها و شهرداری ها نشان می دهد.آنچه در شکایت و دادرسی براساس آنچه حق قانونی به حساب می آید تنها یک روی سکه است و روی دیگر را باید در کاسته شدن از ارزش همسایه و همسایه داری جست وجو کرد.همسایه ای که در فرهنگ کهن  و آموزه های دینی ما برای آن سفارش های بی شماری شده است.یکی از مزایای ارتباط و دوستی با همسایه، ایجاد امنیت و آرامش برای همگان در یک محیط توسط خود مردم است. در روایات داریم که 40 خانه پهلویی، 40 خانه عقبی و 40 خانه جلویی به عنوان همسایه محسوب می شوند. چنانچه از حضرت رسول(ص) روایت داریم که فرمودند اگر ستم نبود می گفتم همسایه از همسایه ارث می برد.ارتباط با همسایه و حقوقی که همسایه بر همسایه دارد را می توان در چارچوب مسایل اخلاقی حل و فصل کرد.

محله، قالب کوچک یک کشور

به طور حتم شاید بتوان محله را مقیاس کوچکی از یک کشور یا شهر در نظر گرفت که وضع قوانین و مقررات در ایجاد نظم و هماهنگی در آن نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می کند. اگر برای اداره کشور و هر شهر نیاز به حضور مدیر یا مدیرانی در رأس امور است، اداره محله نیز نیازمند حضور مدیری از داخل خود محله است تا بتوانند قوانین و مقرراتی را برای اداره، کنترل و حتی هماهنگ کردن ساکنین در آن محله وضع کنند و به اجرا درآورد .طبیعی است که هرچه مکان های زندگی انسان ها فشرده تر شود، خواسته های شخصی بیشتر با هم برخورد می کند. در این شرایط افراد برای برخورداری از یک زندگی آرام، ناگزیرند از برخی آزادی های خود صرف نظر کرده و در ازای حقوقی که پیدا می کنند، تکالیفی در مقابل یکدیگر و حتی جامعه بپذیرند.
فرهنگ محله نشینی
،نکته ای است که در کلان شهر تهران به آن توجه نگردیده است،این مقاله پیش مقدمه ای است در خصوص فرهنگ محله نشینی در شهر تهران که توسط مهدی جمشیدی نوشته شده است که در آینده نزدیک،مقالات و نکات قابل توجه ای در این خصوص به رشته تحریر درخواهدآمد.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
یاد مرگ

انسان هر چه بیشتر بتواند دل را متوجه مرگ کند، این اسب چموش بیشتر رام می گردد. یعنی انسان به خود بفهماند که بالاخره مردن وجود دارد و هر چند در دنیا قوی و فعال است ولی این قدرت روزی تمام خواهد شد و به پایان می رسد،زیرا این دنیا موقتی است و زودگذر.
به هر میزان که مرگ را برای خود مجسم نماییم و بیشتر به او توجه کنیم، نفس بهتر و زودتر رام می شود ،لذا امیرالمؤمنین می فرمایند :نفس را با یاد مرگ رام کن.
بنابراین آرامش روحی برای آدمی در پناه تقویت باور و اعتقاد قلبی بخداوند متعال ایجاد خواهد شد و اگر بخواهیم تمایلات حیوانی را از بین برده و یا کنترل کنیم، از طریق یاد مرگ ممکن خواهد شد.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
<   <<   6   7      >
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]