سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص دیندار، ... حسادت را رها کرده است .در نتیجه، دوستی پدیدار شده است . [امام صادق علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
نقش روابط عمومی در اتحادیه ها

حدود نیم قرن از پیدایش روابط عمومی نوین می گذرد،زمانی که شرکت نفت ایران بنیانگذار و طلایه دار این رشته در ایران شد،اما آیا روابط عمومی ها توانسته اند فعالیت مرتبطی با تعاریف روابط عمومی در سازمان خود داشته باشند.آیا شخصی که در رشته روابط عمومی فارغ التحصیل می شود اعتقاد راسخی به آموخته و رشته خود دارد و یا اینکه سازمانی که روابط عمومی را آئینه تمام نمای خود می داند تا چه اندازه سرمایه انسانی،مالی و اعتقادی را برای آن صرف نموده اند.متأسفانه روابط عمومی ها نتوانسته اند تا کنون رویکرد مناسب و مشخصی را برای فعالیت خود ترسیم نمایند.اگر به وظایف سه گانه روابط عمومی ،یعنی اطلاع از افکار عمومی،اطلاع از افکار سازمان و برقراری ارتباط بین آن دو توجه کنیم ،خواهیم فهمید که روابط عمومی می بایست ارتباطی دوجانبه داشته باشد.اما آیا اینطور است؟چرا روابط عمومی ها توجه کمتری به افکار و نیاز مخاطبان دارند؟اما آنچه مورد بحث می باشد خلاء و عدم توجه اصناف و اتحادیه های کشور به جایگاه و نقش روابط عمومی هاست. امروزه فروشگاههای زنجیره ای و حتی رستورانها و تالارهای پذیرائی دارای روابط عمومی در مجموعه خود هستند ،چطور می شود که اتحادیه های صنفی که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند و ارتباط مؤثر و قانونمندی را با اعضاء خود که همانا تشکیل دهنده اقشار جامعه هم می باشند ،نتوانند از جایگاه و نقش مؤثر روابط عمومی بهرمند باشند.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
روابط عمومی الکترونیک

مهمترین دستاورد برنامه های تحول گرا در نظام اداری کشورهای در حال توسعه ، تبدیل نگاه حاکمانه مسئولین به نگاه خادمانه می باشد و اصل خدمت رسانی و جلب رضایت مخاطبان از شاخصه های سنجش کارآمدی و توسعه حاکمیت ها تلقی می گردد. شاخصه هائی مانند سرعت، دقت و صحت در انجام امور ، اطلاع رسانی شفاف و مناسب از عواملی هستند که در زمینه افزایش اعتماد عمومی که مهمترین سرمایه یک نظام اداری است موثر می باشند. از این رو روابط عمومی و برقراری ارتباط در یک شهر الکترونیکی بخش عظیمی از وظایف خود را بصورت خودکار انجام داده و با سرعت و دقت عمل می نمایند. البته باید بر این باور بود که ابزار های فن آوری و تکنولوژی دخالتی در روش های معمول روابط عمومی ها در تصمیم گیری و خط و مشی ها ندارند، بلکه بستر لازم را برای ارتقاء موفقیت آنها فراهم می کنند.باید به این نکته توجه داشت که راه اندازی مدیریت روابط عمومی الکترونیک در کنار دولت الکترونیک زمانی است که بتوان تمام خدمات یک سازمان را بطور شبانه روزی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و فیزیکی مخاطبان آن سازمان و تنها با اتصال به پایگاههای اینترنتی و الکترونیک ارائه نمود. با ایجاد روابط عمومی الکترونیکی نیز مردم می توانند نظر خود را راحت تر و سریع تر به مسئولان ارشد سازمانها و نهادها انتقال دهند. به همین منظور سرعت اطلاع رسانی از اصلی ترین و مهمترین عواملی است که روابط عمومی الکترونیکی را به روابط عمومی سنتی تحمیل می کند.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
روابط عمومی اسلامی

 

پیامبر اسلام (ص)آموزگار روابط عمومی در جهان است

روابط عمومی اسلامی بایستی مبتنی بر اخلاق + ارتباط باشد زیرا در پیشینه و فرهنگ این مکتب نتیجه نهایی " ارتباط بدون اخلاق " عادلانه نیست و کارگزاران روابط عمومی بایستی در تمامی مراحل فراگرد ارتباطی مفهوم اخلاق را فراموش نکنند و آن را بعنوان وجه ممتاز ارتباطات اسلامی مورد تایید و تاکید قرار دهند.
کارگزار روابط عمومی بایستی با دقت تمام به سخنان مردم گوش دهد و حتی الامکان در اولین فرصت پاسخگوی ارباب رجوع باشد . او باید با تواضع با مردم گفتگو کند و هیچگونه تبعیض رفتار یا گفتاری در بین آنان قائل نشود.

کارگزار روابط عمومی بایستی راههای ارتباطی بین مردم و مسئولان را به نحو شایسته ای تسهیل کند و تلاش کند اهمیت پاسخگوی به مردم را برای مسئولان تبین سازد.کارگزار روابط عمومی بایستی تمامی موانع ارتباطی مسئولان با مردم و مردم با مسئولان را شناسایی و نسبت به رفع آنها کوشش کند.کارگزار روابط عمومی بایستی مردم را نسبت به حقوق خودشان آگاه کند و راههای دستیابی به این حقوق را به آنان نشان دهد.کارگزار روابط عمومی بایستی سیستمهای ارتباطی را بطور مستمر بهبود بخشد تا آثار سوء رفتاری و گفتاری به حداقل برسد و این آثار منفی گسترش نیابد. بلکه ارتباطات همراه با رفتارهای محترمانه هر روز بیشتر اهمیت پیدا کند و احترام بعنوان مسئولیتی اجتماعی برای تک تک افراد جامعه در هر رده و سطحی مهم تلقی شود و با هر رفتار و گفتار خود به توسعه فرهنگی ( بالطبع اخلاقی) کمک کنند.روابط عمومی اسلامی باید " راز دار باشد نه افشاء گر " برخی روابط عمومی ها خود را به جای روزنامه نگاران می پندارند.

روابط عمومی اسلامی : عدالت محور است نه مصلحت اندیش . به این می نگرد که " چه گفته می شود نه اینکه چه می گویند ". روابط عمومی اسلامی ، مدیریت ارتباطات مشتری است مدیریت اخلاق گفتگو ،مدیریت تکامل اخلاقی که خود را در رفتار و گفتار تک تک مشتریان ، تک تک کارکنان و تک تک مدیران نشان می دهد.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]