سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توکّل، دژ حکمت است . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
رسانه ها صدای کارشناسان باشند نه بلندگوی مسوولین!

یک فعال رسانه ای ضمن انتقاد به انتشار نسخه الکترونیکی روزنامه های چاپی کشور گفت؛ رسانه ها در ایران به بلندگوی مسوولین دولتی تبدیل شده اند.

 

مهدی جمشیدی با ابراز تاسف از سرانه پایین مطالعه روزنامه در ایران گفت؛ تیراژ پایین روزنامه ها یک خطر جدی در حوزه رسانه است که مسوولین امر به این مهم بی توجه هستند.

جمشیدی درخصوص انتشار نسخه الکترونیکی روزنامه های چاپی گفت؛ روزنامه نگاری با خبرنگاری متفاوت است، یک روزنامه نگار گزارش تخصصی تهیه میکند و نظر کارشناسان امر برایش بیشتر اهمیت دارد تا گزارش های مدیران دولتی.

این فعال رسانه ای معتقد است که روزنامه یک منبع دست اول است که مردم و مسوولین باید برای دستیابی به گزارشات و مقالات تخصصی روزنامه نگار و اساتید دانشگاه، به ناچار باید نسخه چاپی آن را تهیه کنند تا هم از این صنف رسانه ای حمایت شود و هم سرانه فرهنگ مطالعه جراید مکتوب در کشور بالا رود.

جمشیدی ضمن هشدار به اصحاب رسانه و مطبوعات در خصوص انتشار فایل اخبار و گزارشات پیش از چاپ روزنامه در فضای الکترونیکی گفت؛ مسوولین معاونت مطبوعاتی در خصوص نسخه برخط روزنامه های چاپی تجدید نظر کنند تا همانند گذشته هم تیراژ روزنامه ها قابل قبول باشد، هم مخاطبان برای پیگیری و مطالعه گزارشات دست اول مجبور باشند روزنامه بخرند.

وی همچنین ضمن انتقاد از رسانه ها گفت؛ اینکه یک رسانه تلاش کند تا تریبون مسوولین دولتی باشد هنر نیست و جای خالی صدای مردم و نظر کارشناسان در رسانه خالیست.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]