سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دشمنت مدارا کن و برای دوستت خالص شو، تا[حق] برادری را حفظ کرده، مروّت را به دست آورده باشی . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
نامزدهایی که راه کج برخی نمایندگان را می روند!

مدیر مسوول تهران رسانه گفت: رویه غلط تبلیغات 10 دوره گذشته برخی نمایندگان مجلس و همچنین وعده های آنان به یک الگوی تغییرناپذیر تبدیل شده است.

 

مهدی جمشیدی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اغلب نامزدهای انتخابات همانند عملکرد غلط برخی نمایندگان، به میان مردم در شهر و روستای حوزه انتخابیه خود می روند و با وعده هایی که در حیطه وظایف نمایندگی نیست تلاش می کنند تا آرای مردم را به نفع خود جمع کنند.

 

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر ضمن انتقاد به اظهارنظر نمایندگان مجلس در حوزه اجرا و همچنین دخالت در انتصابات مدیران دولتی در حوزه انتخابیه عنوان کرد : وظیفه ذاتی و اصلی نماینده قانونگذاری و نظارت است که متاسفانه در ادوار گذشته شاهد بودیم که این دو اصل از وظایف نادیده گرفته شده است.

 

وی به جایگاه شورای اسلامی روستا، شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان ها اشاره کرد و افزود: هریک از اعضاء شوراها نیز منتخب مردم هستند و با انتخاب دهیار و شهردار به نوعی به امور اجرایی نظارت دارند که متاسفانه نماینده مجلس و نامزدهای انتخابات مجلس شان عملکردی خود را تا آسفالت مسیر یک روستا تنزل می دهند که این یک آفت محسوب میشود نه مزیت.

 

جمشیدی دلیل این موضوع را تشریح کرد و گفت : یک نماینده مجلس پس از جلب آرای مردم از اولین روز کاری خود به فکر 4 سال دوره بعدی است و بیم آن دارد که اگر در امور اجرایی دخالت نکند و شوراها ورود کنند شاید این جایگاه را در دوره بعدی از دست بدهد و عضو شورای شهر که بین مردم است جای او را بگیرد.

 

جمشیدی با انتقاد به زمان محدود تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس که طبق قانون یک هفته تعیین شده است و تصریح کرد: چطور نامزد یک حوزه انتخابیه در مدت 7 روز می تواند خود را به شهروندان آبادی، روستا، دهستان، شهر، بخش و شهرستان معرفی کند که در یک حوزه انتخابیه بیش از 200 روستا قرار دارد.

 

این فعال اجتماعی و رسانه ای در آخر از مردم درخواست کرد تا به این مهم توجه کنند که وقتی یک نماینده را در حوزه انتخابیه خود انتخاب می کنند، در اصل نماینده پارلمان ملی را انتخاب کرده است و او باید طبق قانون به وظایف ملی خود عمل کند نه منطقه ای.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]