سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر مزار رسول خدا ( ص ) ، هنگام به خاک سپردن او گفت : ] شکیبایى نیکوست جز در از دست دادنت ، و بى تابى ناپسند است مگر بر مردنت . مصیبت تو سترگ است و مصیبتهاى پیش و پس خرد ، نه بزرگ . [نهج البلاغه]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
پفک، راز موفقیت انسان!

ماهیت پول کثیف است و به خاطر آن از صدر اسلام تاکنون، جنایت ها و نسل کشی های زیادی صورت گرفته است.


اما کسب روزی حلال، استفاده صحیح و درست از پول، انفاق، پرداخت خمس و زکات مال، دوری جستن از ربا، میانه روی در مصرف، کنترل خرج در مقابل دخل و دیگر عوامل می تواند به انسان کمک کند که از پول و ثروت بهترین بهره را در زندگی خود ببرد و خوش زندگی نماید.

شنیده ایم که پیامبر اسلام (ص) از ثروت حضرت خدیجه برای ترویج دین و مذهب شیعه استفاده نمود که این یک پیام برای ما می باشد که پول می تواند برایمان موفقیت کسب نماید. اما نه به تنهایی، دیده ایم که چه ثروت مندانی در تاریخ بوده اند که با گذشت زمان ثروت خود را از دست داده اند و فقیر گشته اند.

و اما شنیده ایم که فرموده اند؛ یک لحظه تفکر، افضل تر از یک عمر عبادت است.

در کنار پول و انجام هرگونه تجارت، به طور یقین تفکر و فکر کردن می تواند ضامن حفظ سرمایه و افزایش آن گردد و همه ما اعتقاد داریم که در سرمایه گذاری های اقتصادی، فکر کردن و تفکر در امور، عامل اساسی برای تجارت موفق است که می تواند نسبت به حفظ سرمایه و ارزش ارزش افزوده آن نفش به سزایی ایفا نماید.

اما داشتن پول و قدرت فکر کردن نمی تواند به تنهایی در کنار هم برای انسان موفقیت کسب نماید. کسانی که پول در اختیار دارند و از قدرت فکر کردن برخوردار نیستند، به ناچار ثروت خود را در بانکها و خرید سهام سرمایه گذاری می کنند و کسانی که پول ندارند ولی متفکر می باشند، می بایست با ایده های خود زندگی کنند و یا به دنبال سرمایه گذار برای اجرای طرح خود باشند.

پس پول و فکر در اقتصاد مهم است و داشتن هر دو برای سرمایه گذاری در هر کاری می تواند موثر واقع گردد.

اما رکن سوم موفقیت، کار است.

شنیده ایم که فرموده اند؛ بهترین تفریح، کار است.

در کنار دو عامل پول و فکر، کار کردن و تلاش در هر بخش می تواند موفقیت قابل توجه ای برای انسان کسب نماید.

پس پفک، اختصار پول، فکر و کار است که هر سه عامل و راز موفقیت انسان می باشند.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]