سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانش انسان افزون شود، بر ادبش افزوده و بیم وی از پرودگارش، دو چندان شود . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
مجمع شورایاران ادوار تهران؛ ضرورت یا نیاز؟!

مدیر عامل سازمان مردم نهاد جمعیت نواندیش بصیر گفت؛ نباید به شورایاران نگاه ابزاری داشت و می بایست از ظرفیت تک تک اعضاء در موضوعات متنوع شهری استفاده کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر تهران، مهدی جمشیدی مدیر عامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر در خصوص استفاده از ظرفیت شورایاران گفت؛ چندی پیش خبری در خصوص مقدمات تشکیل مجمعی با حضور شورایاران ادوار شهر تهران شنیدم که عزیزان شورایاران منطقه 18 تهران در تلاش هستند تا مجمعی متشکل از شورایاران 3 دوره قبلی تشکیل دهند تا بتوان از ظرفیت یکایک آنان در مباحث مدیریت شهری بهره مند شد، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که چنین مجمعی ضرورت است یا نیاز؟!

جمشیدی اشاره کرد؛ در حال حاضر در دوران فعالیت دوره چهارم شورایاری شهر تهران هستیم، دورانی که می توان به طور حتم دوران بلوغ فکری و ساختاری شورایاران برشمرد، زیرا با گذشت بیش از 10 سال از فعالیت معتمدین مردم، نمی توان آن را دوران آزمون و خطا دانست، چون تجربه مدیران شهری، دولت و مردم در طول 4 دوره فعالیت منتخبین محله های شهر تهران در جایگاه شورایاری نشان از این است که اکنون دیگر زمان آزمایش و امتحان نیست و باید از ظرفیت یکایک اعضاء استفاده نمود و واگذاری امور شهر را به خود مردم به طور علمی و عملی، عملیاتی کرد.

وی افزود؛ چطور می توان مجمعی از شورایاران ادوار شهر تهران را تشکیل داد، زمانی که توان و اراده استفاده از ظرفیت های شورایاران فعلی در مدیران شهری دیده نمی شود، منظور از مدیران شهری فقط مدیران شهرداری نیست، بلکه همه مدیران و مسئولان دستگاههای خدمات رسان شهر تهران، اعم از دولتی و خصوصی ست که در شعار مردم محورند، اما در عمل اراده ای در واگذاری امور به مردم دیده نمی شود.

مهدی جمشیدی در خصوص ارتباط با شورایاران گفت؛ متأسفانه در ادوار گذشته شاهد بودیم که ارتباط با شورایاریها فقط در دستور کار شهرداری قرار گرفته بود و به مرور زمان حتی نواحی شهرداری هم نتوانستند آن طور باید و شاید از ارتباط و ظرفیت شورایاری استفاده نمایند و دبیر محوری باعث شد که سایر اعضاء شورایاری از فعالیت موظف و تعریف شده فاصله بگیرند و ارتباط چندسویه تبدیل شد به برگزاری جلسات مشترک فرسایشی و درگیرنمودن شورایاران به مباحث اجرایی و حتی همه اعضاء شورای شهر تهران هم نتوانستند آن طور شایسته و بایسته از ارتباط شورایاران در محله ها استفاده نمایند.

مدیر عامل سازمان مردم نهاد اجتماعی جمعیت نواندیش بصیر در پایان افزود؛ اما تشکیل مجمع شورایاران ادورا شهر تهران ضرورت است یا نیاز؟! موضوعی ست که می توان در آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]