سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خویشتن، از حکمت است . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
پایگاه خبری شهر تهران سه ساله شد

پایگاه خبری شهر تهران با نام اولیه "پایگاه خبری، تحلیلی نواندیش بصیر" در پائیز 1391 برنامه ریزی و نسخه آزمایشی آن در دی ماه همان سال رونمائی شد.

 

شاید در اوایل دهه هفتاد شمسی، زمانی که اینترنت مرزهای شیشه ای ایران را عبور کرد، کسی فکرش را هم نمی کرد که دنیای واقعی انسان ها با دنیای مجازی عوض شده و رهائی از آن نوعی مرگ اجتماعی را تداعی نماید.

به هر حال چه خواسته و چه ناخواسته، چه خوب و یا چه بد، اینترنت جامعه ایرانی را نیز درنوردیده و با همه خوبی ها و بدی هایش با خلق و خوی کاربرانش عجین شده است.

شاید زمانی، لطیفه ای با این مضمون که فقط خاموشی و قطع برق و اینترنت شخص کاربر را متوجه اطرافیان درجه یک خود خواهد کرد بیجا نبوده باشد.

از همه این ها که بگذریم، زمانی دو روزنامه دولتی همه امید خبری مردم بودند که تعدادی خبر سوخته و تاریخ گذشته را در صف های طولانی تحویل ایشان داده و در حوزه خبر و تبلیغات میدان داری می کردند، که اینترنت با ورود و رسوخ خود و افزایش ضریب نفوذش در کوتاه مدت کاری را کرد که مطبوعات و رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری هرگز از عهده اشان برنیامد.

شبکه های اجتماعی و سایت های خبری، تحلیلی از گوشه و کنار دهکده جهانی مارشال مک لوهان به صورت آنی به مخابره اخبار و اطلاعات گسترده مشغول هستند و رقبای خود را منفعل کرده و از دور خارج می کنند بطوریکه تلویزیون بعنوان پرنفوذ ترین رسانه تصویری جهان در مقابل آن رنگ باخته و جای خود را به گوشی ها و تبلت های هوشمند بر پایه اینترنت داده است.

در همسوئی با این انقلاب رسانه ای و با نظر به نوعی خلاء در پوشش اخبار شهر تهران به عنوان یک کلان شهر که سیاست های کلی کشور در آن پایه ریزی و اجرا می گردد، "پایگاه خبری شهر تهران" با نام اولیه پایگاه خبری، تحلیلی نواندیش بصیر در پائیز 1391 برنامه ریزی و نسخه آزمایشی آن در دی ماه همان سال رونمائی شد.

در ابتدا سیاست گردانندگان آن پوشش اخبار شهر تهران با رویکرد اجتماعی و فرهنگی بود که در همان اوایل فعالیت موفق به تحقق اهدافش شد.

این پایگاه رسانه ای فعال، وجه تمایز و موفقیتش را در گرو عدم وابستگی به جریان های حزبی کشور می داند چرا که این مهم اعتماد مخاطبان را به دنبال داشته و استقبال روزافزون ایشان به تغییر نام این سایت پس از گذشت دو سال و در سال 1393 به "پایگاه خبری شهر تهران" منجرگردید بطوریکه یکسال بعد نیز حوزه های مناطق، حوادث، انتظامی و اصناف بطور مستقل شروع به فعالیت کرده و اخبار همه طیف ها را زیر پوشش خود قرار داده اند و این موفقیت تا جائی ادامه داشت که با گذشت سه سال از تولد آن به مرجعی قابل وثوق برای مخاطبانش بدل گشته و روزانه بیش از 10 هزار بازدیده کننده را در دنیای لایتناهی اینترنت به خود اختصاص داده است و این همان هدفی است که همه مدیران سایت های مجازی به دنبال آن ساعت ها فکر و زمان خود را اختصاص می دهند که موفق شوند یا خیر.


بهمن شریفی فقیه/سردبیر پایگاه خبری شهر تهران




نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]