سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا در حلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
انتخابات متعلق به یک جناح یا حزب نیست

مهدی جمشیدی سخنگوی ائتلاف مردمی "بهارستان دهم" گفت؛ همه کاندیدای تأیید صلاحیت شده از فرزندان انقلاب هستند و باید مراقب باشیم به اختلاف بین آنها دامن نزنیم و همه در یک سنگر حرکت کنیم.


به گزارش پایگاه خبری شهر تهران، مهدی جمشیدی در خصوص دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت؛ رقابت بین نامزدهای انتخابات در تهران و امکان تبلیغات آنان در منطقه حوزه انتخابیه بسیار نامتعارف و نابرابر است و طبق سنوات گذشته، قطعا کسانی که تریبون و بودجه در اختیار ندارند نمیتوانند در گردونه برابر معرفی خود قرار گیرند.

جمشیدی در خصوص تعداد زیاد کاندیداهای تهران گفت، طبق دسته بندی صورت گرفته توسط اینجانب، عده ای فقط ثبت نام نموده اند تا برگه احراز صلاحیت را در پرونده مدیریتی خود داشته باشند و حتی در میان اقوام خود هم تبلیغی ندارند. عده ای دیگر با توجه به جایگاه محدود اجتماعی خود، فقط تبلیغات انتخاباتی را در یک حوزه جغرافیای محدود انجام میدهند که نشان دهند در صحنه هستند و شوق و اشتیاق خود را به خدمت از این راه نشان می دهند. عده ای دیگر هم با توجه به سوابق انقلابی و مدیریتی، خود را در رقابت با سایرین قرار می دهند تا شاید بتوانند رأی مردم را به خود اختصاص دهند و وارد مجلس شوند.

سخنگوی ائتلاف مردمی "بهارستان دهم" در خصوص دسته آخر از نامزدهای انتخابات افزود؛ و اما رقابت اصلی بر سر افرادی هست که در لیست های مشخص و شناسنامه دار قرار میگیرند و با پشتوانه حزبی تلاش میکنند که با سبد رأی یک لیست بتوانند پیروز انتخابات گردند.

جمشیدی اشاره ای هم به انواع لیست های انتخاباتی کرد و گفت؛ لیست انتخاباتی در کشور ما بر سه اساس تنظیم میشود، "احزاب، طوایف، اقشار" اول لیست هایی هستند که توسط احزاب شناسنامه دار تنظیم میشود و اصولا تعداد اعضاء آن می بایست با تعداد کرسی نمایندگی آن حوزه برابر باشد. این نوع لیست کاملا سیاسی و جناحی میباشد و اهداف و برنامه های آن توسط حزب مورد نظر می بایست تدوین و ارائه گردد که متاسفانه این نوع فعالیت فقط در ایام انتخابات دیده می شود.

لیست دوم هم مرتبط با اقوام و طوایف است که در هر حوزه انتخابیه تعیین و معرفی می گردد.

لیست سوم مربوط به اقشار مختلف جامعه است. در این نوع لیست هدف و برنامه مشخص نیست و اقشار مختلف جامعه اعم از صنفی و مردمی میتوانند اعضاء مشخصی را با شعار مشخص تعیین و به جامعه مورد هدف خود معرفی نمایند.

در لیست های طوایف و اقشار، تعداد اعضاء آن لیست برخلاف لیست احزاب متغیر است و از دو الی بیشتر تعیین می گردد.

مهدی جمشیدی در خصوص ائتلاف مردمی "بهارستان دهم"  افزود؛ این لیست از دسته سوم مورد اشاره می باشد و شورای سیاستگذاری ما با توجه به سوابق و فعالیت کاندیداها و نظرسنجی از تعدادی جامعه آماری، 14 نفر از این عزیزان که از نظر سیاسی و حزبی در گروه های مختلف قرار دارند را انتخاب و در یک لیست مشترک با نام "بهارستان دهم" منتشر نمود.

وی به سلایق مختلف سیاسی این عزیزان اشاره کرد و افزود، این اولین لیست انتخاباتی است که از همه گروه ها و سلایق انتخاب شده است و عده ای هم با انتقاد به این لیست قصد اختلاف افکنی بین احزاب را  دارند و فکر می کنند که لیست حزب مشخص مورد تأکید است و مابقی غیر تخصصی و غیرکارآمد هستند و سیاسیون و طرفداران آنان باید یاد بگیرند که در کنار هم پیروز میشوند در نه در تقابل یکدیگر.

سخنگوی ائتلاف مردمی "بهارستان دهم" اشاره ای هم به هزینه تبلیغات لیست ها کرد و گفت؛ متأسفانه شاهدیم که هرکس که هزینه میلیاردی میکند خودش هم انتقاد از هزینه های تبلیغاتی میکند و در مقام سوال از خود برنمی آید، ولی مردم خودشان در مقام تشخیص قرار دارند.

جمشیدی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در انتخابات گفت؛ شعور در انتخاب فرد و شور شرکت در انتخابات مردم ایران قابل تحسین است و این بار نشان خواهند داد که بدون توجه به اهداف بیگانگان، کاندیدای مورد وثوق و اعتماد خود را انتخاب خواهند کرد و یک بار دیگر برگ زرینی از صفحه سیاسی کشور را ورق خواهند زد.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]