سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بردبار باش که آن پایه دانش است . [امام صادق علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
کم توجهی به امور فرهنگی در شهرهای استان تهران

 مدیر مسوول تهران رسانه گفت؛ درحالی که در شهرداری تهران، بودجه قابل توجه ای به امور فرهنگی اختصاص می یابد، اما شهرداری های شهرستان های استان تهران به این مهم بی توجه هستند.

مهدی جمشیدی گفت؛ در استان تهران 43 شهرداری فعالیت می کنند که بیشتر توجه شهرداران استان به جز شهرداری تهران، به امور شهرسازی و عمرانی است.

جمشیدی در خصوص جایگاه امور فرهنگی در چارت شهرداری ها گفت؛ با وجود سازمان ها و دستگاههای متولی امور فرهنگی و همچنین نیروی انسانی در شهرداری تهران و توجه ویژه شورای شهر تهران به امور اجتماعی و فرهنگ، اما این مهم در شهرداری های سایر شهرهای استان تهران یک حلقه مفقوده است تا جایی که فقط 2نفر یا حتی 1 نفر در مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری های شهرهای استان تهران فعالیت دارند و در چارت سازمانی تعریف شده اند.

این فعال اجتماعی با اشاره به مهاجرت شهروندان پایتخت به شهرهای تابعه استان تهران در سال های گذشته به دلیل افزایش قیمت مسکن افزود؛ کمبود برنامه های اجتماعی و همچنین مراکز فرهنگی هنری در شهرهای این استان باعث شده است که نارضایتی در بین این شهروندان مشهود گردد.

جمشیدی به عنوان فعال رسانه ای اشاره ای به دستگاههای متولی امور فرهنگی کرد و گفت؛ شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، امور مساجد، دفتر امام جمعه، هیات های مذهبی، اوقاف و دیگر متولیان می بایست با همفکری و هم افزایی یکدیگر، خدمات قابل توجهی در زمینه امور فرهنگی در شهرهای استان تهران به شهروندان ارایه دهند.

مدیر مسوول تهران رسانه در پایان ضمن یادآوری به متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در استانداری تهران گفت؛ همان گونه که به امور عمرانی در سطح این استان توجه می گردد، ضرورت دارد با همکاری مجمع نمایندگان استان تهران و شورای اسلامی استان تهران، جلسات کارشناسی و تخصصی در زمینه امور فرهنگی تشکیل گردد تا شهروندان شاهد اجرای برنامه های متنوع و تاثیرگذار در شهرهای خود باشند و انتظار می رود که شهرداران هم به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]