سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودپسندی ضد درستی و آفت خردهاست . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
ماه پر خیر و برکت

11 ماه تلاش می کنیم و آلودگی های دنیا ما را جذب خود می کند و جهل و نادانی باعث می گردد که در این دنیای پست و فانی دچار لغزش گردیم ، اما رحمت خدا و درب های بخشش و مغفرت در ماه مبارک رمضان بر روی مسلمین باز می گردد و انسان مومن و حقیقت جو و آگاه در این ماه تلاش می کند تا چشم خود را از ناپاکی ها محفوظ بدارد ، گوش خود را بر شنیدن لغویات ببندد و زبان خود را به غیبت و تهمت آلوده نکند و اعضاء و جوارح خود را در راه خدمت به خلق بکار گیرد و اگر توانائی جسمی اجازه دهد ،آداب روزه را به جای آورد و سحرگاه به دعا و نیایش بپردازد و تا زمان افطار خود را در برابر دستور خدا تسلیم نماید و اگر غنی باشد ، دست مستمندان را بگیرد و انفاق کند .

در این ماه کسانی که به ترجمه آیه(( همانا خداوند با نیکوکاران است)) توجه دارند، سعی می کنند با گشاده دستی و گشاده روئی به هم نوع خود احسان کنند و نیکوکار باشند.در این ماه عزیز و پر خیر و برکت ،زمان قدر شناسی برای انسان مهیاست،وقتی که آن را شبهای قدر نامیده اند و انسان با خود شناسی و قدر شناسی ، از خداوند طلب مغفرت و بخشش کرده و از او می خواهد که گناهان و اشتباهات گذشته را ببخشد .
ماه رمضان، ماه میهمانی خداست، فرصت های فراوانی برای آمرزیده شدن است، هر کار نیکی که انجام می گردد، پاداشی مضاعف برایش ثبت می گردد و باید طوری اعمال این ماه را به جای آوریم که در آینده حسرت روزهای از دست رفته را نخوریم ؛ شاید که دیگر فرصتی برایمان فراهم نگردد.
اما پایان این ماه ، روز عید فطر است،عیدی که رحمت خدا در آن روز اکمل است و عید مسلمین نام گرفته است . در قنوت نماز عید فطر، از خدا می خواهیم ، بهترین ها و شایسته ترین ها را برایمان مقدر و ما را از بدی ها محفوظ بدارد.

خداوندا؛ ای خدای بخشش و مهربانی ، به بزرگیت سوگند، ما را از آن دسته کسانی قرار مده، که در این ماه جز گرسنگی و تشنگی بهره ای نخواهند برد !



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]